En dutt här och en dutt där

Just nu smider jag på flera järn samtidigt. Inget ovanligt i och för sig, för att vara mig. Jag har insett att mycket behöver mogna fram, ibland under nog så lång tid. Idag på juntan fortsatte jag dekorera flaskan och förberedde också framtida projekt. Duttelidutt!
 
 
 
 Biltemas trästickor... det ska bli spännande att testa denna pysselepidemi. Det här är nog bara början har jag en känsla av.
Vi var också på inköpsrunda innan. Någon behövde knappar till ett pysselprojekt och det är ju väldigt lätt att hitta nya projekt också med lite fantasi. 
 
 
Baka ska jag INTE göra. Göra om, göra nytt... nån gång när idéerna mognat färdigt ;-)
 
En dagbio har jag också unnat mig, tillsammans med min arbetskamrat. Det börjar vara längesedan nu vi arbetade ihop, men det känns så bra att få använda det ordet ibland. "Miraklet i Viskan" med bl.a Rolf Lassgård och Lia Boysen var filmen vi såg.  Klart sevärd tycker jag. Kaffe och kaka bjöds det på efteråt och under filmens gång testade jag sonens favoriter - Filidutter! Salt, sött och surt i en och samma karamell. Allt- i-ett! Ungefär som filmen.... den innehöll lite av varje!
 
Tillsammans med mamma har det blivit några rundor både här och där. Loppis, varvat med gravsmyckning, shopping av garn, rotfrukter och lite annat. Av garnet bidde det ett par tjocka pannlappar à la Vännen. Jag har fått ett par av henne tidigare, som jag använder jämt!
 
 
 
Middag och hockey i "Erikssons loge" i lördags resulterade i att magen fick arbeta. Att tokskratta med proppmätt mage är en bedrift. Vi lär bli grymt gamla. Det är då ett som är säkert... om talesättet håller vad det lovar förstås. 
 
Någon blodmåne har jag varken sett eller förevigat. Jag tar vara på alla sömntimmar jag får. Däremot var månen så stor och mäktig ikväll, så jag tog kameraattiraljerna och gick ner och övade lite en stund. Jajamen! Plötsligt händer det!
 
 
 
 
Många test blev det... och lite kyligt dessutom. Tur jag hade en tid att passa, för i veckan är det "Halv 8 hos mig" som gäller. Från Piiitschtaan! Klart jag vill se!
TV:n kan vara räddaren i nöden nån gång emellanåt också ;-)
 
Nu är det bara hoppas att förkylningen börjar gå åt andra hållet, så att jag kanske orkar med lite annat än
duttandet här och där.
Schlutt för idag! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: