Blommor och blad och lite till

Startade dagen med ett par mindre loppisar tillsammans med mamma. Ett gammalt lakan med virkad spets för en tia fyndade jag. Visserligen med en hel del fläckar, men om de mot förmodan inte skulle gå bort så är ju spetsen värd den där tian med råge ändå. Och så delade vi på en bunt scrapbooking-ark.
I halvlek åt vi lunch i lägenheten, delade upp papper genom att välja varannan gång och hann dessutom sträcka på kroppen en stund, innan bästa vännen slöt upp. Herregud.... vi har inte träffats på en hel månad! Minst! Nu är ordningen återställd igen. Kaffe-, kak- och kramkalas blev det :-) Och uppladdade gav vi oss iväg på en favorit i repris....loppis genom Roknäs. Förra gången regnade många bort, så nu var det betydligt fler som sålde. 
Jodå, detta är ytterligare en träningsform som jag kan rekommendera :-) In och ut ur bilen, promenad mellan de närliggande stånden och hämtning/förflyttning av bil. Upprepa x antal gånger. Nytta med nöje :-)
 
 
Blomkvisten är på plats tillsammans med körsbärsblommorna jag hade sedan tidigare.
 
                                                 
 
 I en annan liten vas har jag tagit in det sista av sommarens luktärter.På tal om blommor, så har jag ju fått en utmaning, som jag verkligen ska försöka fullfölja. Förra veckan fick jag en, för mig i alla fall, annorlunda orkidé av en god vän. För mig, som lagt levande blommor inomhus på hyllan, sedan en lång tid tillbaka är det verkligen en utmaning. Men en spännande sådan eftersom jag gillar orkidéer jättemycket! Och jag vill väldigt gärna se hur den här blommar, så förhoppningsvis kommer en glädjande uppföljning här så småningom.
 
Jag ser fram emot hösten med rutiner, som hör årstiden till. SHL-hockey drar igång iveckan, vilket kommer att innebära en hel del kvalitetstid med goda vänner. Virknålen har fått börja röra på sig lite igen- rosa babyconverse är påbörjade och en ugglemobil till en barnvagn ska till att startas upp. Kul med lite nya, (nygamla) utmaningar. Juntan är förstås ett givet inslag och ligger väldigt nära i tiden just nu. Typ en timme bort ;-), vilket betyder att jag behöver röra på fläsket och göra mig klar. Idag planerar jag detta pyssel....
 
 
Flaskan är redan urdrucken, så resultatet kommer inte att gå att skylla på någon promillehalt, utan är helt och hållet på mitt eget ansvar. Vilket ju det alltid är i och för sig- med eller utan.... aldrig skylla ifrån sig, eller hur?
Och skratta gör vi så bra utan hjälpmedel, så eftermiddagen är räddad.
 
Ciao!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: