Skilda världar

Det känns så fruktansvärt att det finns så mycket onda krafter ute i världen. Jag fattar inte hur folk tänker!!!
I fredags lagade vi middag tillsammans- jag, mannen och sonen- i vår ännu så länge lugna vrå av världen. Tidigare under dagen hade jag för första gången förberett Crème Brulée till efterrätt. Jag kände mig så stolt och tänkte för mig själv att " idag kör vi franskt". 
 
 
Det blev förresten riktigt gott också. I alla fall så vaknade jag upp på natten och kunde för mitt liv inte somna om. Det slutade med att jag intog soffan och slog på TV:n. Möttes av extrainsatta nyhetssändningar om händelserna i Paris. Det blev inte lättare att somna om. I efterhand har jag insett att allt hände ganska precis när vi åt vår franska lyxefterrätt. Det finns inga ord! Ingen ska behöva utsättas för sådant, vart än vi bor i världen!
 
Igår åkte en vän in akut på sjukhuset. Vi hämtade hit hennes vovve, Pumins "lillasyster". Jag kom plötsligt på att jag hade missat senaste vattningen av orkidéen, som jag fått av henne, Sagt och gjort. Varje gång tänker jag att det skulle vara så kul att få den att blomma. Döm om min förvåning när jag upptäcker att den faktiskt har knoppar!!!
 
 
Jag blev alldeles varm i hjärtat, och tänkte extra mycket på min kompis och oroade mig för vad som väntade. Hon har fått komma hem idag och fått medikamenter mot en infektion, så det kommer att bli bra i sinom tid. 
Hon fyllde dessutom på blomförrådet när hon kom och hämtade hunden.
 
 
Jättefina! Och precis läge att byta ut mannens rosor, som han fick av mig förra helgen dessutom.
 
Ytterligare en födelsedag har firats.
 
 
Idag fyller svärmor 73 år. Av en händelse så "råkade" jag göra ett hjärta av presentsnöret. Att se saker från en annan vinkel kan leda till något nytt. Innehållet visste jag skulle glädja henne, efter förra veckans shoppingtur, då hon såg en mysig kudde till den nya soffan.
Denna veckan gjorde vi om shoppingturen, fast med en annan pensionär- min mamma. Hon blev kvar här ett par nätter, när vi ändå var på detta hållet. Kidnappning kallas det visst med ett annat ord. Som hon sa: Det blev ett långt apoteksbesök ;-) Vi hann med en titt hos dottern också. Och på garnaffären genom att hon åkte ifrån stickningen också.
 
Förra helgen besökte jag för första gången en kompis dotter, som verkligen har många unika inredningsdetaljer. 
 
 
 
Snart är hennes egna tapetseri färdigt dessutom, så många möbelförvandlingar väntar....
 
Samma dag var vi hos syrran och åt palt och uppvaktade henne på hennes födelsedag. Hon fick bl.a ett hjorthuvud, som hon får pyssla på med själv. Hoppas hon får det GJORT! 
Fars Dag på det och tårtbitarna denna månad är några stycken redan. 
 
Jag är tacksam över att jag har många att fira, att jag har min familj och mina vänner, att jag bor där jag bor och kan skärma av mig från världens alla tragedier... än så länge.... 
 
 

Kommentera här: