På hal is

Då blev det måndag ... igen! En dag sol och blåst och en dag snö under helgen har resulterat i grym halka. Än en gång tackar jag den som uppfann broddarna! Tack vare dem, och lite jävlar anamma, så har jag gått rundan både lördag, söndag och idag. Heja mig! Två av dagarna med stavar dessutom.
Jag och pumin försökte oss på en sol och kaffestund i snöhögen en av dagarna, men det blåste kallt, så det fick vara.
 
 
Jag har snabbfixat en mobil åt min dotter som skulle och hälsa på en liten nyfödd. Allt färdigt är ju på bibblan, så det fick bli väldigt enkelt utifrån en liten pingvin, som var lite halvfärdig.
 
 
Ungdomarna har hälsat på under helgen och igår hade vi hockeyfrämmande av både vår dotter, min kompis och Pumins kompis. Jättetrevligt, men vårt lag är också de ute på hal is eftersom det nu kommer att avgöras i en sjunde och avgörande match - på bortaplan! Alltså jag blev tokfärdig av att se matchen. Luften gick ur. Imorgon är det vinna eller försvinna. 
 
Så idag har jag laddat upp med junta på eftermiddagen. Jag nålfiltade ett par ägg väldigt mycket på måfå. Ganska så avkopplande sysselsättning under samtalets gång. På väg hem hämtade jag ut paket från Panduro. Som alltid kommer sms- aviseringen när jag precis kommer fram till juntan, så de andra får vara nyfikna ett tag till. Den här gången rymdes paketet i bilen ;-) 
 
En juntavän har löst min vaddbrist, när hon besökte IKEA häromdagen. Har upptäckt att deras 9-kronors kuddar är perfekta att använda till att fylla mina virkade alster. Så nu ska jag ta tag i att färdigställa bläckfiskarna och skicka dem till sina blivande ägare.
 
Simma lugnt!
 
 
 
1 Anonym:

skriven

Tack för idag, Maria. Alltid roligt att träffas och uppdatera varandra. Kram

Svar: Tack själv! Mycket trevligt, som alltid :-)
Maria Karlsson

Kommentera här: