Jordnära aktiviteter

Efter att äntligen ha varit på gravarna och planterat sommarblommor, så kidnappade vi morsan och drog på en liten roadtrip. 
 
 
Vackert väder och vackra utsikter. Här skulle man kunna sitta och meditera långa stunder, eller hur? Det kan i och för sig behövas nåt slags myggmedel just nu för att stunden ska bli lång. Det hade vi inte idag. 
 
Väl hemma så tog vi tag i montering av myggnätsdörren, som vi beställde förra veckan. Många är myggen även här.
 
 
Det blev kanonbra! Tackar en vän för tipset :-) I mitten är det magneter som stänger igen själv när man har passerat. Pumin har testat den ett antal gånger redan och den har funkat varje gång. Halleluja för att kunna ha dörren öppen utan att objudna gäster tränger sig på!
 
När vi var och köpte plantor till gravarna passade jag på att komplettera mina tidigare ganska blygsamma inköp. Det kalla osomriga vädret har inte direkt inspirerat till trädgårdsfix. Det positiva i kråksången är att jag nu kunnat köpa resten på rea. Så ikväll har jag njutit som bara den av att plantera några krukor och min stol, som jag nästan hade bestämt mig för att prioritera bort i sommar. Jag är så glad att jag gjorde det. Den pryder sin plats vid bastukammaren och hör liksom dit. Jag blir glad av den :-) 
Mamma var med på ett hörn, mest som sällskap denna gången, vilket är ett bidrag så viktigt som något. 
 
Hon har dessutom dukat upp med fotbollssnacks ikväll, så vi fortsätter att njuta här och nu.                             
 
Rökt jokkmokkskorv, brieost, crostini..... 
 
Ute i fågelboet växer ungarna. 
 
 
Spännande värre att följa utvecklingen. Kanske bäst att hålla sig hemma, så jag får vara med när de flyttar hemifrån...
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: