En riktig sommardag

Malvafröna som jag fick av grannen igår har fått komma i jorden idag. I samma låda har sallad och annat redan börjat gro lite smått. Yippie! Jag älskar att se det växa.
Gräsmattan har varit hos frissan, men frissan fick lite andra uppdrag också, så en del av kalufsen fick bli kvar till en annan dag. Det blev ett och annat steg i alla fall. Nästa gång ska jag försöka komma ihåg att ta på mig stegräknaren för skojs skull.
Jag tror faktiskt att idag har varit den varmaste sommardagen hittills. Mellan gräsklippning och polleneliminering på altan så har jag haft anledning att träna på fotografering. Jag upptäckte nämligen att det numera ligger fyra fågelungar i stället för ägg i fågelboet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mycket fascinerande sysselsättning! 
 
Eftermiddagen och kvällen fortsatte med andra supertrevliga aktiviteter. Ungdomarna kom med både mat och Motalafrämmande. Jag blev så glad över att få träffa dotterns kompis och pojkvän jag också. En riktig överraskning. Grillade, åt gott och spelade sedan spel på altanen resten av kvällen. Så himla kul! Hoppas att det inte dröjer två år till nästa gång. Mycket skratt blev det förstås, men även lite djupare samtal om livet och döden. En förhoppning är att få upp hennes föräldrar hit på semester också nån gång. 
 
 
Tacksamhet är bara förnamnet, för vad jag känner för denna somriga dag, med allt vad den innehållit.
Njuter fortfarande och sparar de positiva känslorna i amygdala, för att kunna plockas fram vid tillfällen då det känns motigt på ett eller annat sätt. 
 
Det är med andra ord inte bara fåglarna som kvittrat idag...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: