Miljöombyte förnöjer

Kvällsloppisen hade inte mycket att erbjuda. Mamma var den enda av oss fem som shoppade en bok för en tia. Det blev toapapper o d på Rusta istället. Inte så roligt, men jag lovar att det blir o-roligt om man glömmer fylla på det förrådet. 
Igår blev det i alla fall lite inköp, när jag och väninnan tog med oss gubbarna på en heldag. 
 
 
Både gammalt och nytt och många mysiga miljöer. Mannen gjorde nog det mest prisvärda köpet på en av loppisarna- en PowerFile för 10kr. Lika mycket som min plåtburk kostade!
Jag kan varmt rekommendera Gårdsbutiken SE-produkter i Tjärn till er som gillar vitt och shabby-chic. Men uppsök toa innan ni åker ut dit, för någon sån fanns inte tyvärr. Däremot fanns det ett litet sommarfik. Hur tänkte de där egentligen? Hallå,  vem har lust att stanna och mysa om nån i sällskapet behöver lätta på trycket?
Stackgrönnan vid älven är supermysigt! Det tyckte Pumin också som kunde sitta med vid bordet när vi åt mäktiga räkmackor. Ganska många loppisbord var redan på plats, fast det stod  kl.17-20 i annonsen. Vi blev förstås bara glada att vi fick ta del av det också, även om ingen av oss fyndade något.
På hemvägen, efter en "om-landsväg" tog vi en kaffe och kaka på Café Byscaya på Byske Havsbad. Kyligt, men härligt med lite camping-nostalgi. Folk badade i havet till och med! Brrrr!
 
Efter gårdagens input av lite av varje var det mysigt att vara hemma under dagen och klippa lite gräs och påbörja ogräsutrotning runt grillringen. I regnet till och med. Mannen tog tag i lagning och slipning av skåpet, som ska in i toan ovanför tvättmaskinen. Min alldeles egna Handy-Man 💖 , som även han gör så gott han kan, när han kan 😘 
Så kul det ska bli att få måla och få det på plats!
Jag gillar teamwork ( speciellt när jag slipper förarbetet 😉)
 
 

Kommentera här: