Rivstart...

 
... på veckan! Förkylningen har börjat dra sig tillbaka och så här i början på veckan har jag verkligen tagit fasta på att "agera mera". Började redan i söndags med att städa skafferiet. YES! Nu är det så roligt att öppna dörren och hitta saker direkt. Jag tog också vara på flera bra burkar med lock, som jag ska dekorera och använda till förvaring i pysselrummet.
Måndag morgon var jag så äntligen på läkarbesök. Tyvärr så fanns inga provtagningstider förrän i mitten på nästa vecka, så beroende på vad (om) de visar så går vi vidare. Oerhört skönt att ha startat operation hjälpsökning, men jobbigt att behöva vänta så länge.
Innan juntan gjorde jag en råkostsallad, så den skulle hinna stå ett tag innan middagen. Också det längesen sist. Enkelt att ha färdig sallad under veckan.
Juntan var som alltid jättetrevlig. Full styrka än en gång. Jag började dekorera en vikt bok.
Efter middagen for vi till mamma, som också varit superförkyld under veckan. Tog med en burk med sallad och var och handlade åt henne, så hon klarar sig några dar till. Blev kvar och kollade lite TV en stund efteråt.
Tisdag blev till en toppendag. Efter att ha kurat hemma och knappt varit nånstans, så tog vi sats och besökte Reprisen, PMU och Röda Korset., jag och en kompis. Med tanke på alla fynd, så var det verkligen dags att sticka ut näsan.
 
 
Jag är så glad över kjolen jag hittade för 30kr. Jag behöver dock "krympa" i den- men bara lite, så det blir min morot att fortsätta äta hälsosammare och undvika tomma kolhydrater.
Dragkedjorna ska jag använda när jag ska sy nya kuddöverdrag till soffan. Kompisen hittade också en hel del, så vi åkte hem nöjda och glada båda två. Avslutade kvällen hos samma kompis, där vi såg hockeymatchen.
 
Idag väntar återhämtning, eftersom jag inte fixar att vara så här aktiv för många dagar i sträck. 
 
Ciao

Kommentera här: