Premiär

Äntligen! Jag har velat prova yinyoga ett tag nu och idag fick jag det äntligen till att bli. Jättemysig och avkopplande stund, trots att jag brukar ha lite svårt att sitta på golvet. Med hjälp av kuddar och andra hjälpmedel så funkade det riktigt bra. Yinyoga är en meditativ yoga där man sitter/ligger i samma ställning en längre stund och koncentrerar sig på andning och närvaro. Jag kommer definitivt att gå fler gånger och då även stanna på sopplunch efteråt. Jag hoppas på att få sällskap nån gång också :-)
 
                  
 
Sonen har precis varit ut och grävt fram sparken, så snart blir det premiärtur på isen. Montering av skidor och fotstöd kvarstår, men det är ju en baggis nu när sparken är framtagen. Återstår att se om Pumin fattar att hjälpa till att dra när hon är själv.
 
Alltså.... igår tappade jag en synål när jag satt och gjorde bakelser. Både jag och mannen letade frenetiskt utan framgång. Till slut gav vi upp och jag la mig tillrätta i soffan, stoppade handen innanför BH:n (behövdes tydligen läggas tillrätta där också) och vad hittar jag där??? Jamenvisst! Nålen! Tack och lov så hade jag varken känt av den eller blivit punkterad. Så ett litet tips i all välmening... har du tappat något- leta i BH:n! Man vet aldrig ....
 
I eftermiddag ska vi och uppvakta dotterns pojkvän, så då lär det bli gofika igen. Är det kalas så är det!
Trevlig helg allihopa!
 
                

Kommentera här: