Njutning

Snudd på en vecka har gått sen jag skrev sist. En vecka som jag ägnat åt många må-bra-aktiviteter och njutning.
Började med sockerchock....
 
 
...fortsatte med sparkturer på isen...
 
 
 
... en tripp till Miami...
 
 
( nja, ärlighet varar längst... egentligen satt vi i solrummet på Samvaron och låtsades att vi var i Miami ;-) Det var riktigt varmt och skönt, ljust och med härligt vågbrus och fågelkvitter i bakgrunden. Sand mellan tårna och en god "drink" på det. Alldeles fantastiskt härligt!!!)
 
Igår njöt jag av min julklapp från mannen - hotstonemassage ♥
 
  
 
Så skönt! Och så trött jag blev senare på kvällen. Helt slut, men på ett skönt sätt! Jag hade dessutom sån tur att hon just denna veckan hade 20% på alla behandlingar, så nu har jag 80kr tillgodo till nästa gång. Sånt gillar jag :-)
 
Igår slängde jag ihop eget godis. Jag passade på att göra dubbel sats och gav en burk åt min kompis, när vi for dit på hockeykväll. 
 
 
(kakao var också en ingrediens, icke att förglömma)
 
Mums, tyckte jag! Och lätt!
 
En förmiddag var jag och mannen på en liten shoppingrunda, åter med lunch på Subway. Det är ju så gott!
Jag var billigast, med mitt inköp av svarta-tavlan-etiketter. 
 
 
Jag började lite smått att märka några lådor i pysselrummet, för som det har varit så har jag haft problem. Jag har helt enkelt inte kommit ihåg vad jag har var och fått öppna många burkar och lådor innan jag hittat det jag sökt. Slöseri med energi, helt enkelt.
 
Jag har till slut bestämt mig för hur jag skulle få användning av mörkläggningsgardiner, som jag fick av en vän för några veckor sedan. Färgen var inte riktigt rätt nyans för sovrummet och så gillar jag våra nuvarande gardiner jättemycket, men de är tunna och lyser igenom en hel del. Lösningen blev att hänga dem dubbelt! Exakt likadana öljetter och samma bredd gjorde det väldigt enkelt. "Bara" att lägga upp och jag tog tag i det rätt snabbt med mitt gardinfållningsmått mätt. 
 
 
Jag känner mig med andra ord väldigt nöjd just nu. Jag inser att sömnen påverkar en hel del, men också att jag tagit tag i en del andra saker som får mig att må bättre. Livets prövningar är inte alltid så lätta att tackla, men jag är glad att jag även denna gång hittat vägar, och fått hjälp av andra att börja klättra upp ur gropen.
 
Nu kör både jag och skidlandslaget för guld varje dag :-) Vissa dagar lyckas vi bättre än andra, men vi gör i alla fall vårt bästa!
 
Kram ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Anonym:

skriven

Hej Maria. Går det att kontakta dej den här vägen? Har aldrig sett den här pratbubblan. Kul att du mår bättre😊kram från elisabet

Svar: Ja, det verkar som att det funkar :-) Jag har tänkt på dig, Elisabet :-) Till veckan får jag storfrämmande( liten men naggande god 1-åring och några vuxna också) , men veckan efter hoppas jag att vi kan träffas :-)
Maria Karlsson

Kommentera här: