Remember me?

 Jag må säga att jag är imponerad över er som går in och kollar min blogg trots att inläggen varit osynliga i ett par veckor. Jag har helt enkelt pysslat med annat och inte haft varken ork, tid eller lust att sitta och skriva. De senaste dagarna har jag då dessutom gått i idé känns det som. Jag verkar kunna sova hur mycket som helst och är ändå trött. Kan ju vara mörkret tänker jag, plus att jag har börjat med en ny kvällsmedicin, som verkar fungera (peppar,peppar...)
 
Julen har hittills varit både lugn och mysig. Före jul hade jag lite pyssel för mig, som vanligt med andra ord :-)
Jag tycker ju att det är kul att ge någonting som jag har gjort själv. Några sådana klappar blev det. 
 
 
En hushållspappershållare för en tia fick en make-over. Jag hade dock missat att sonen hade fixat en hållare ut till sig, men så kan det ju gå ibland. Nu har han två, eller kan lämna tillbaka den andra där han tog den ;-)
Dottern fick det omtalade hjorthuvudet, som jag glömde fotografera. Jag får göra det på plats någon gång.
 
Lite bak blev det också. Julbröd och några få söta saker. Det räcker och blir över, men det är också något jag tycker är kul att göra. Däremot har jag avskaffat bl.a julkort. Inga måsten som sagt. Jag väljer med omsorg...
 
När vi åt julgröt några dagar innan jul lyckades jag få mandelgåvan. Mamma fick mandeln, så då blir det alltid lottning och då var turen med mig.
 
  
 
 
En till tomte till tomtesamlingen, hjärtan som jag hängde i varandra och GodJul-bokstäver var det i paketet. Jättefina saker!
 
 Här kommer ett axplock från lite nygammalt pynt ....
 
 
 
 
 
 
Innan jul träffade vi som vanligt grannarna i deras kåta också.
 
 
Mycket mys som sagt i juletid!
Och än är det några helger kvar...
Tjingeling :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: