Fler fynd

Visst blev det en snabbsväng på Lions loppis i stan igår! Jag hämtade mamma som planerat, men hade ändå inga förhoppningar om att hitta något. Jag kände mig så nöjd med lördagens fynd. Fast jag lyckades hitta tre grejer för en tia styck. 
 
 
Panelgardinerna ska jag göra om till kuddöverdrag till sovrummet. Det närmar sig...
Ljuset hade jag sedan förut, men ljusstaken gillade jag. Det kan vara kul att ha något för blockljus emellanåt. Oftast kör vi på värmeljusalternativet.
 
Efter dagens junta hämtar jag mamma igen. Jag tyckte att hon också skulle få träffa barnbarnsbarnet, som tittar in imorgon. Då erbjöd hon sig dessutom att hon kunde vara behjälplig med lite dammtorkning och det säger jag inte nej till. Kanske jag får upp farten och kommer fram till Evertsberg fortare än väntat. Jag har i min tur lovat att hjälpa henne att gå igenom förrådet i källaren, nu innan sommaren. Det blir nog lite grejer att köra iväg på lämpligt ställe, så lite bärhjälp lär jag ju behöva flirta till mig när vi kommer så långt. 
Rensa är roligt! Även fast städningen stått stilla några dagar, så har jag ju bara städat på annat håll kom jag just på. Jag har äntligen rensat och fått ordning på fotona på dator och extern hårddisk. Många, många foton har hamnat i papperskorgen. Vilken känsla! Och att veta att allt finns sparat igen utanför datorn är en lättnad, ifall att den skulle få för sig att braka ihop helt plötsligt.
 
Nu hög tid för junta. En av veckans höjdpunkter.
Måndagskramen♥
 

Kommentera här: