Positiv och negativ energi

'
 
Jag upptäckte de här fina böckerna i min lilla boksamling, när jag blev sugen på att fräscha upp Feng Shui-minnet. Och av en händelse så hade jag två tavellister i matrummet, som blivit lediga när dottern flyttade med sina fina receptböcker. Jag tycker de är vackra att se på och påminner mig om vikten av att frigöra energi runtomkring mig. 
 
Förkylning och valresultat har lyckats få mig ur balans under veckan. Jag har känt mig ledsen och åter blivit påmind om hur många som ser ner på mig som "bidragstagare" och ingenting annat. Jag tycker jag har kommit så långt i så mycket och har börjat klara av att inte bry mig om vad andra tycker och tänker om saker som de inte har en aning om. Men ibland så gör det ont ända in i själen. Det är ett hårt samhälle vi lever i. Att skylla på andra har blivit ett sätt att rättfärdiga sig själv. Jag är så enormt tacksam att jag är omgiven av människor som gör att jag inte känner av detta HELA tiden. Och att jag själv känner att jag är värdefull och klarar av att skapa en meningsfull tillvaro trots allt. 
 
Många pauser har det blivit och peptalk till mig själv. Mannen drog igång "Operation hall" i tisdags när jag var på junta. När jag kom hem hade han grundmålat byrån och tvättat golvmattan. Så efter några om och men, så är allt på plats och i lådor och garderob är det ordning och reda. 
 
 
Nya handtag på byrån i stället för träknopparna och av bara farten så fick garderobsdörrarna nya, större och vackrare knoppar. Det fanns tre likadana i min samling, som ännu inte kommit på plats i pysselrummet.
 
 
Hallen förresten...den är inte stor! 2x1 m MED garderob typ :-) 
Buddha får stå kvar på sin plats. Den passar även bra där ur FengShui- aspekt också har jag upptäckt. Hallen hos oss motsvarar nämligen området för "Stöd i livet" så den glada Buddhan tycker jag är en bra symbol. 
 
Om en stund åker jag med en kompis på lördagsmys på olika loppisar i stan. Det ska bli så roligt! 
I veckan var jag och mannen in på Reprisen och jag investerade i en bok, som jag ska prova vika på något förhoppningsvis vackert sätt, och en lykta som jag ska "strippa" prismorna från. Endast 25kr tillsammans :-)
 
 
Gammalt blir nytt!
 
Och positiv energi får jag i massor både av loppis, pyssel och ordning och reda. Så jag fortsätter med det jag håller på med och hoppas att jag på så sätt stänger ute så mycket onödig, negativ energi som möjligt.
Trevlig helg alla värdefulla människor!
 
 
 

Kommentera här: