(H)julafton :-)

Ja, herregud vad dagen kan bli händelserik när man låter bli att städa! I stället for jag och hämtade en spinnrock som jag budat hem för 50kr. Allt gick bra tills jag skulle få in den i bilen. Ännu en gång så var öppningarna för små. Den här gången gick det inte att "packa upp", så jag valde att helt enkelt bryta och trampa sönder delar av den och skam den som ger sig... det gick! Till saken hör att jag bara var ute efter hjulet från början :-)
 
 
Sen att mannen bara skruvade lös en träskruv och tog lös det, när jag kom är en helt annan historia. Undrar om det var någon som såg mig? Jag bjuder på det då! Bara ingen filmade så....
 
Eftersom det var tisdag så slank jag in på PMU i samma veva. En gullig julduk hade jag råd med - 5 kr!!!
 
 
Alltid kul med nånting "nytt" till jul. 
 
Sista anhalten var garnaffären här på byn. Jag skulle ha ett nystan lussekattsgarn och kom ut med en PROPPFULL påse! Det kallar jag rea. Fyll en påse för 200kr.
 
 
Det blev lite av varje. Passade på att även köpa annat än bakelse-och barnvagnsgarn också, även om det mesta valdes med tanke på det.
 
 
Det mjuka "ulliga" LOVE-garnet har jag varit sugen på länge, så jag rensade i princip den rea-korgen. Det var som att vara i godisaffären :-) 
 
Nu njuter jag av mitt eget sällskap. Herrarna i huset åkte med hockeybussen till Luleå för att se matchen på plats. Jag tänker inte göra många knop. Jag har dragits med huvudvärk igen idag och bihålorna har ömmat rejält, så inte undra på att tålamodet tröt vid spinnrockshämtningen :-) Men efter gårdagens många påminnelser - bl. a Cancergalan- om att livet kan vara och är så oerhört kämpigt för så många människor, så tänker jag inte hänga läpp för det. Kan nog vara så att det hängde ihop lite också, för jag blev så berörd av alla livsöden och människor, så en och annan tår trillade på min kind under kvällen. Och precis som många andra så tänkte jag speciellt mycket på de som jag känner som drabbats, på ett eller annat sätt ♥
 
Var rädda om varandra och er själva allihopa!
 
 
        (lånat bild från Positiva linjen)
 
Gör ett försök att skicka lite "Hopp" till alla som behöver- av en eller annan anledning,
Kramar om ♥

Kommentera här: