Tidigt

Så här tidigt har jag aldrig börjat julpynta, men eftersom vi gjorde kransar på juntan i måndags - och jag gjorde den färdig!!!- så hängde jag upp den direkt när jag kom hem.
 
 
Det är en ganska maffig pjäs (50 cm i diameter), och skräpar en del, så av enkelhet fick det bli så. Och jag njuter av att titta på den både när jag kommer och när jag går. Klockan fyndade jag på PMU och hjärtana har mamma gjort i keramik en gång i tiden. Penslade bara på lite färg och dekorerade med änglar och prismor.
 
Igår fortsatte av bara farten och hängde upp stjärnan som jag fyndade förra helgen. Den är ju inte så jättejulig, tycker jag. Det blev så mysigt med ljus i fönstret.
 
 
Jag börjar faktiskt se fram emot att göra jul i år. Ännu mer än förra året. Idag kom jag jag till och med så långt att jag dammtorkade matrummet. Och jag näääästan njöt av det!!! Tänk vad lite sömn kan ställa till med :-) Jag hade kunnat fortsätta av ren eufori, men talade förnuft med mig själv och slutade på topp. Det kommer ju en morgondag (eventuellt) då jag kan fortsätta med en annan del av paradiset ;-) Kanske, kanske att jag kan lära mig hushålla med mina resurser...
 
Det fick bli en sakta skogspromenad istället. Där var mindre halkigt än på vägen.
 
 
Isen börjar lägga sig. Här står vi på lilla bron som går över till Hyndan, och längre fram Ladrike om man fortsätter. Jag fick låna mannens telefon och ta lite bilder, eftersom jag lämnat alla teknikaliteter hemma.
 
 
Det här blev ju som en målning! Längst bort syns udden från ett annat perspektiv än vad som är vanligt förekommande. 
Idag har jag med andra ord uppfyllt mina mål- hemmet, prommis och pyssel ( det har varit lite si och så på en del fronter emellanåt ;-) ) Pysslet har bestått av mönsterbeskrivning av ett nytt barnvagnshänge. Jag har ingen bild på den ännu, men det kommer. Tänkte ha lite framförhållning den här gången och ha uppskrivet hur jag gjorde, ifall jag vill göra fler.
 
Denna veckan har varit tidig på många sätt. Sonen är på praktik må-to och börjar "gode" tidigt många morgnar. Bl.a tjugo över fem vid E4.an... Visst stiger han upp själv och så, men lite back-up vill jag vara och dessutom så behöver han ju skjuts ut när det är dags. Sängen har tack-o-lov stått kvar när jag kommit tillbaka :-) Och mannen har också kört vissa dagar i rättvisans namn!
 
Den dagliga utsikten skiftar under året....
 
 
Men på något sätt har allt sin tjusning. Det jag inte gillar är denna halka!!! Jag längtar riktigt mycket efter snö nu.
 
I min iver att göra FÄRDIGT saker, så erbjöd jag dottern hjälp/sällskap för att måla klart ett vitrinskåp, som hon hade börjat på. Det var riktigt mysigt tycker jag. Att jag sedan blev serverad både lunch och efterrätt gjorde det ännu mysigare.
 
 
Kyckling- och ost- toast med tillbehör...
 
 
... och äppelpaj med vaniljgrädde. Mums, vad smarrigt!
 
Jag är så glad att hon bor nära ♥ 
 
Och pumi- besök har vi haft i veckan också- herregud, vad många guldkorn veckan har bestått av!
Rikedom består inte enbart av pengar :-)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: