Loppis är poppis

Nyss hemkommen från dagens långloppisturné. Fem byar från Böle till Sikfors anordnar loppis, servering etc. varje vår. En jättetrevlig dag, som jag detta år tillbringade med mamma. 
 
Började fynda redan på första anhalten. 
 
 
Sex stycken Irish Coffee-glas för 30 kr. Precis vad jag har velat ha. Arabia-märkena satt kvar, men var placerade precis där man sätter läpparna när man dricker, så de gnuggade jag bort direkt. Åh, vad jag är nöjd! Kanske blir en test ikväll :-)  Jag var i alla fall och köpte grädde på väg hem om-uti-fall-att....
 
 
Hela dagens inköp samlade på en bild. Som vanligt så hittar jag bra saker till pysselrummet. Plåtlåda modell mindre (den större har jag köpt tidigare på en loppis) och tre burkar med magneter som säkerligen kan användas till något fint pysselmaterial. Jag ska rädda en magnettavla som jag tror är tänkt att ratas av dottern och göra nåt kul av.  Ska självklart fråga först ;-) Summa summarum för hela dagens inköpsrunda blev hela 95kr!
Eller egentligen 85kr, för tesilen fick jag av mamma. Rätt ska vara rätt! 
 
 
Den blir säkert jättefin efter lite putsning. Gammeldags är fint, tycker jag!
 
Kvällen kommer nog att avslutas i bastun. Ska gå och höra om sommargrannarna är sugna på en sauna. Jag vet ju att de har köpt morgonrockar så att de ska kunna gå emellan :-) Än så länge har de ingen egen bastu, men snart så börjar det spikas och skruvas där igen, och denna gång är det bastu som gäller. Ingen sommar utan flitiga sommarstugegrannar ;-)
 
Å nu är det bara att börja förbereda  sig för nästa fest. 7 juni är det dags igen. Det är precis som med ketchupflaskan - först kommer inget och sen kommer allt på en gång!!! Det blir nog jättetrevligt det också. Först ska vi i alla fall på dop. Hoppas lillprinsen gillar den festen lite bättre än westernfesten. Sötnöten!
 
 
 

Kommentera här: