Barndop och lite annat pyssel

 
Finaste♥ 
 
Oj, vilken nöjd kille! Skrattade åt prästen och viftade på tårna. En riktig mysdag blev det.
 
 
Och många ville uppvakta den lille. Så också vi. Så lite pyssel blev det allt innan. Dottern gjorde en blöjtårta.
 
 
 
Jag virkade förstås. Nu blev det något nytt som jag inte gjort tidigare.
 
 
Och så gav vi en grej med mamma eller "gammo" som hon kallar sig numera. Från "Heta Hyttan" här i stan beställde vi en napp i glas med diskret ingravering.
 
 
En intensiv helg blev det med hela tjocka släkten ;-) Och efter tre dagar så träffades vi igen. Fast nu här vid kusten. Vi får verkligen möjlighet att följa den lille prinsens utveckling. Och ännu bättre blir det i sommar. Tjoho! Få se om vi får låna honom nåt eller om hans päron är lite snåla och vill ha honom för sig själv hela tiden :-)
Igår tillbringade vi en mysig kväll med vänner. Vi bjöds på god tre-rätters middag ute på deras altan i strålande solsken. På juntan i veckan påbörjade jag en liten gå-bort-present. Jag provade tygdecoupage för första gången. Så här blev det:
 
 
Jag vet inte hur det funkar att tvätta. Det står handtvätt 30 grader, men om inte annat så kan det ju vara som en prydnad. Monogrammet passade också till mottagaren, som dessutom hade namnsdag igår ( jag hade ingen aning om det)
 
Bäst att börja göra lite annat nu. Middagen ska förberedas och så även morgondagens loppis. Om det nu blir något. Det verkar som att det ska regna och i så fall så får det vara för mig den här gången. Men det skulle vara kul. Jag har varit där denna helgen i flera år nu. Gillar enkelheten när det är på Nolia-området,  i stället för i Badhusparken, som det är under sommaren. Vi får välan se hur det blir i år.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: