Sol och go´saker

Njuter verkligen av värmen från solen.  Nu har vi fått två dagar med mycket sol och det tackar jag för. Igår blev det våfflor i massor. Först till lunch hos älskade jobbarkompisen. Kanonmysig sådan utomhus.
 
 
Katten Daphne var också med. Hon fick en födelsedagspresent en dag i efterskott.
 
Blev så inspirerad av vårsol och fina blommor att jag passade på att köpa ett par sorter när jag var in på handelsträdgården i ett annat ärende. Bordet ute på vår altan ska få ny kostym tänkte jag. På vilket sätt återstår att se.
 
 
Pärlhyacinten tycker jag är så fin. Och så kände jag att jag behövde mer färg och lite "sol" de dagar som den riktiga går och gömmer sig. 
 
Junta förstås, eftersom det var tisdag. Fikapaus ute i solen där också. Och så middag hos mamma.... våfflor som planerat sen tidigare. Det är ju bara våffeldagen en gång om året :-)
 
 
Variation förnöjer, så det fick bli annan sylt nu.
En snabbtitt hos en annan god vän hann jag också med innan jag styrde kosan hemåt. Hade då att se fram emot att hämta ut paket från Panduro. Med andra ord som lilla julafton, fast allt inte var mitt. Och så köpte jag kakor som jag blev bjuden på hos den sistnämnde. 
 
 
Riktigt goda till kaffet som mellanmål emellanåt.
 
Idag fortsatte vi njutandet
på grannens altan.
 
 
Vem kan säga nej till hembakta bullar? Inte då jag.
Det droppade från taket och porlade i stuprännorna. Helt underbart! Och vi hade faktiskt tagit en promenad på isen innan- jag och den lurviga på bilden. Vi jäser inte enbart (fast ganska ofta :-) )
 
 
Och så har jag letat ett papper, vilket innebär att jag samtidigt fick rensa en del under arbetets gång. Som vanligt! Men jag hittade det till slut och kunde ta tag i en grej som legat och grott ett tag. Det kändes skönt!
 
Och nu kan jag även avslöja att dotter och mågämne har fått lägenhet :-) Inflyttning i början/mitten av juni! Så himla spännande och skönt för dem att få sitt eget och även för oss att få mer utrymme. Och då menar jag förstås....ett PYSSELRUM!!! Hmmm....kanske därför jag drömde att jag fick kartongvis med tulpaner, biobiljetter OCH pysselgrejer inatt. I drömmen så är jag på nåt sätt medveten om att det var en dröm, men jag ville vara kvar i den så länge som möjligt. Gud, så många som hade fått både stora tulpanbuketter och biobiljetter av mig! Och mycket pyssel till juntan hade det blivit. Det var kartonger överallt och ganska kaotiskt, så egentligen kanske det var ganska skönt att det bara var en dröm. Det hade aldrig fått rum så mycket pyssel i lilla pysselhålan i alla fall. Det finns redan grejer att flytta dit. Smarta lösningar får det bli, så det får plats så mycket som möjligt och ändå går att använda till mer än förvaring.
Ny rolig utmaning!
 
Nu är det nog dags för mig att drömma vidare... så go´natt på er!
 
 
 
 
 
1 Matilda:

skriven

Pysselrum?! Får jag inte ha kvar mitt rum? Det är ju Jonas lägenhet säger han kaxigt.. Bara för att den står i hans namn :(

Svar: Dags att klippa navelsträngen, gumman :-) Man kan inte både äta kakan och ha den kvar :-) Och du.... nu har du mer poäng än vad han har. Säg det åt honom :-) Han kan vara lite kaxig ibland, men vänta till hyran ska betalas....
Maria Karlsson

Kommentera här: