Med blommor och med blader

Nu har mannen hunnit ikapp mig igen, så nu är ordningen återställd. Lika gamla är vi för ett tag i alla fall. 
 
 
               
 
Han firades med både blommor och paket.. Och tårta förstås! Min specialare. Same procedure like last year! Det är ju så himla bra, för jag får ju också njuta av blommorna :-) 
Och mitt i kalasandet fick jag ett roligt telefonsamtal dessutom.  Till helgen får vi besök av lillprinsen och hans föräldrar :-) Det ska bli så himla kul :-) 
 
Mamma sov över till idag, så idag har vi varit och handlat lite smått och gott. Jag har äntligen investerat i en sop och sopskyffel. Den vi har står oftast ute i bastukammaren. Väldigt opraktiskt!  Sen var vi en sväng med dottern till en loppis utanför stan. Det bidde några koppar som jag ska göra ljus i framöver. Gillade både färg och motiv och att de var så tunna. Tror att det kommer att lysa fint i dem.
 
 
Imorgon är det 1:a april. Jag fattar det inte. Tiden går så fort. Men jag tackar förstås inte nej till vår och sommar och allt som det innebär. Trädgårdsfix, loppisar lite här och lite där och värme framför allt. Men just nu så ska jag njuta av en påtår och kanske en stunds horisontalläge för att få tillbaka lite ork och lust att göra annat. Det tar på, både att kalasa och att dra runt på affärer. Och det gråa vädret hjälper inte till det heller.
 
Tur att det finns mycket annat att glädjas över :-)
 
 
 
 

Kommentera här: