Midsommar

 
Ja, nu har vi firat midsommar, utan sommarvärme dock. Roligt att ha främmande av en Pite-debutant :-) Hoppas han gör en repris nästa sommar tillsammans med resten av familjen.
 
Det blev en lugn middag med svärisar, mannens faster och "farbror" och kusin förstås och hela vår familj. Dottern ställde upp och gjorde efterrätt.
 
 
Det var gott kan jag intyga. Och vackert!
 
Vädret har som sagt varit kylslaget, men i söndags blev det en riktigt härlig sommardag och jag fick lite gjort ute. Stolen fick ny "dyna" och altanfönstrena fick gardiner.
 
 
En annan vacker dag kanske det blir klart under stolen också. Rom byggdes ju inte på en dag, men ibland önskar jag att det skulle gå lite lättare och fortare.
 
Men det finns mycket annat trevligt, mindre krävande, att ägna sig åt också. Bilbingopremiär igår kväll, utebubbelbad på Lillbo en annan kväll och idag storfrämmande av en liten goding. 
 
 
Hans lena kind mot min kan jag fortfarande känna när jag blundar. Nu fick jag se honom vända från rygg till mage också. Och så pinkade han på pläden och det gjorde INGENTING. Den är ren nu :-) Gulligaste och goaste grabben ♥
 
Vi har firat farfar som blev 75 år idag och jag har varit med mamma och planterat på pappas grav. Kilade in på nya loppisen när vi ändå var så nära. Nu går jag och funderar på ett skåp till pysselrummet. Jag har mätt och det verkar funka. Synd att det inte är öppet förrän på torsdag :-( En söt liten vas blev enda köpet idag. Alltid något!
 
Böckerna har kommit. En salig blandning av lite av varje tror jag bestämt att det blev. 
 
 
Jag kan själv undra varför jag behöver en nyckel till ett kreativt liv :-) Känner mig kreativ som bara den :-) Men vem vet- det kanske kan bli ännu bättre. Ett plastat bokmärke följde med på köpet också. En sån liten grej gör mig glad. Ibland behövs det inte mycket. 
Fast allra gladast hade jag blivit om jag hade vunnit budgivningen på ett gammalt skrivbord. Jag hade ju för tusan redan " flyttat in" det i rummet. Nåväl, vad är väl ett gammalt skrivbord.....
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: