Värmebölja

Jag vet att jag inte ska klaga och jag försöker att se positivt på tillvaron även när det är så här grymt varmt. Jag vill ju ha sommar och sol! Men det ÄR varmt! Som f-n!
 
Jag orkar inte ens fota, så det blir ett bildfattigt inlägg idag. Jag och syrran svettade oss igen en dag på loppis i lördags och avslutade sedan med att pusta ut hemma hos mig. Vi fick sällskap av en tjejkompis till senare :-) Surrade, åt och drack och dog i soffan väldigt tidigt för att vara party. Jaja, även utomlands brukar det bli tidiga kvällar. Värmen tar på.
Nöjda över våra loppisfynd och mätta i magen var vi i alla fall, så synd om oss var det inte!
 
Vi har också hunnit ha främmande av Kusin Vitamin från Jämtland. Deras visit avslutades med en supergod middag bestående av stekt abborre, som männen fiskat upp här nere under dagen. Väldigt ovanligt att få abborre här. Och så många! Här fångade vi verkligen dagen :-) Till det färsk potatis och gräddfilsröra smaksatt från köksträdgården.Så kul att bara hämta runt knuten! Det är något som jag vill bli bättre på. Det är ju så gott. Blir nog att sätta lite potatis också så småningom. 
 
Allt ligger nere i övrigt. Eller nästan allt.... Förbereder "bara" en gårdsloppis hos syrran, fredag-lördag. I värmen! Det blir vad det blir tänker jag. Och när vi väl har fått dit grejer och tält så kan vi sitta där och svettas tillsammans. I solen eller i skuggan och umgås. "Toka" på sommarland, det är vi det!

Kommentera här: