Och så blev det sommar!

På riktigt!!! Vilka dagar vi har haft! Mamma har bott här i över en vecka och haft semester. Hennes lägenhet är så sjukt varm på sommaren. Idag for hon hem när vi åkte in på ännu ett 50-års firande. Jättemysigt så här på tisdagskvällen :-)
 
I stället för att sitta vid datorn så har jag gjort annat den senaste tiden. Läst, som jag hade planerat, varit på tutbingo flera gånger, varit på trav i Boden med bl.a lillprinsen, blivit bjudna på fest hos goda vänner OCH hemma.
 
 
Att bli bjuden på fest hemma kan rekommenderas ;-) Inga förberedelser innebär att jag fick tid och lust att piffa lite. Nya dukar på altan ledde till ett flaggspel, som jag också planerat länge, länge!
 
 
Och extra mysigt var det att sitta på altan och sy!
 
 
 
Bandet till flaggspelet fyndade jag dessutom på långloppisen i Roknäs. Plus en hel del andra roliga saker. Fortsättning följer på loppisfronten...
 
Den som har hökögon ser att vi har haft småfolk här också. Väldigt gulliga campinggäster! Alla tre! Men gulligast var ändå den minsta av dem :-)
 
 
Och Sonen fick en granne dessutom :-)
 
 
 Med sommaren har blommorna har äntligen börjat växa. Ogräset likaså. Fixandet vid bastun gav mersmak, så igår blev det uppfräschning av den runda stenrabatten.
 
 
 
Mitt i allt så har vi också varit ledsna. Syrrans hund är, sedan några dagar tillbaka, i hundhimlen. 11 år blev hon och vi minns henne, skrattar och gråter om vartannat, och saknar  :-(
 
Och så har vi sålt bilen och köpt en annan bil :-) Elva år nyare. Behöver jag säga mer? Skillnaden är enorm!
Så det har varit både fullt upp och fullt hus emellanåt. 
Livet rullar på :-)
 
 
 
 
 

Kommentera här: