Sötsaker och andra söta saker

Paus i bloggfabriken igen ;-) 
Dagarna och veckorna går så himla fort. Fast jag är "hemma" hela dagarna. Helgen blev mycket social med mamma på fredag, middag och hockey hos vänner på lördag (vinst varje gång ;-) ) och besök hos andra vänner på söndagen. Och både lördag och söndag bjöds det på semlor. Jag tog chansen och njöt. Pumin njöt också för på båda ställena hade de tänkt på henne och köpt hem hundgodis, fast de inte har hund. Det kallar jag gästvänlighet ;-)
 
Tisdag betyder ju junta. Tyvärr så hann inte paketet som vi beställt komma innan, så det blev till att tänka om.
 
 
Ryckte med mig en blomlåda som ska få en ansiktslyftning och virkkorgen. Så aktiviteter finns det att välja på.
Började med att måla den svarta plåtlådan vit. På väg hem kunde jag hämta servetterna som vi hade beställt. Bättre sent än aldrig!
 
 
Något av dessa motiv ska få ta plats på krukan, samt lite spets och "vips" så blir det något nytt till hemmet.
 
På Röda Korset köpte jag presenter till Pumin...
 
 
... för 15kr. Hon älskar såna här supermjuka, lena nallar och lyckas hitta dem lite överallt. Senast i lördags norpade hon en från en papperskasse full med olika mjukisdjur. De andra brydde hon sig inte om, men just den! Gullhund!
 
 
Jag fick också present av dottern som varit på IKEA. Nu så här dagen efter inser jag att jag färgmässigt satt och sympatiserade med motståndarlaget, som dessutom utklassade Luleå Hockey, igår kväll. Shit! Det var inte meningen ;-)
 
Samlar kraft för att fortsätta pyssla om hunden. Hon ser det nog inte riktigt så, men vill man bli fin får man lida pin. Kamning är inte favoritsysselsättningen för någon av oss tyvärr. Bäst att göra det medan det fortfarande finns ork. Snaaart..... ska bara.... :-)
 
 

Kommentera här: