Stora och små släktband

 
Som ni ser så har vi fått en hel del snö senaste dagarna. Det är dock rätt så varmt för årstiden så det blir blöt och tung snö och en hel del häng. Tänk att februari också snart är ett minne blott!! Det går så fort.
 
Ikväll blev det en bastukväll med sonen och mannen. 
 
 
Jättedåliga bilder, jag vet! Tagna med mobilen i all hast. Mysigt var det i alla fall. Väl inne blev jag sugen att titta på foton från när sonen var baby. Längtar så efter att träffa den nyaste och minsta personen i släkten innan han hinner växa för mycket.
 
 
Detta är sonen för snart 18 år sedan.(fotat från fotoalbumet- ingen fläck på kläderna m a o :-) )
Herregud så han har vuxit!
 
Igår var vi på födelsedagsfika hos dotterns pojkvän. Vi fick träffa småttingar där också. Jag ville dock inte vara alltför nära om utifall att jag skulle ha blivit smittad av dottern. Hon låg på deras rum mest hela tiden. Det går åt rätt håll. även om hon fortfarande går på full dos smärtstillande. Hon får sova och det är ju läkande om nånting.
Jag påmindes återigen om hur många namn inom deras släkter som är lika. Helt otroligt! Båda har brorsor i nästan exakt samma ålder som heter samma sak. Den enas farbror heter samma som den andres morbror. Båda har en kusin med respektive som heter samma båda två. Det kan lätt bli missförstånd! Menar du min .....? Eller din.....? Vilket sammanträffande :-)
 
Nu hoppas jag att vi håller oss på benen och slipper förkylning och framför allt körtelfeber (!!!) så att mannen får göra bort sin operation på torsdag. Jag har känt lite symtom, men tänker att jag kanske bara är slutkörd och försöker därför vila så mycket som möjligt. Det var skönt för kroppen med en bastu i alla fall. 
 
Bjuder slutligen på en semla så här i semmeltider. Jag har då ialla fall tjuvstartat. Har du?
 
 
 

Kommentera här: