Pysseldag

 
Slut som pysselartist.... för idag i alla fall! Efter en rejäl sovmorgon kom vi igång ordentligt. Jag slutförde flera påbörjade grejer. En del lite hemliga, av förståeliga skäl. Men även lite färdigställande av julpynt.
 
 
 
Lite julstuk på betongtårtan och snören på betongstövlarna. Gardiner blev dukar ute i år. Småkottarna tog jag reda på från en jättefin kottkrans, som fåglarna har börjat förstöra för mig.
 
 
Vaxduken med linnedukskänsla räckte till både duk och soffa,
 
 
Nu är jag nog klar ute. Eller nästan i alla fall... Jag har aldrig pyntat så här mycket förut, men det ena har gett det andra och allt har som bara fallit på plats eftersom. Och jag blir glad av det, vilket för mig är huvudsaken. Jag njuter av att gå förbi på väg ut och på väg in. Med lite varmt under rumpan så skulle jag sitta därute och dricka kaffe eller nåt annat bara för att det är mysigt :-)
 
Härligt hemma!
 
 

Kommentera här: