Kura kylan

Om tiden före jul bestod av en hel del aktiviter och mysiga träffar, så har dagarna efter julafton mestadels handlat om att vila och i princip inte göra nåt.
 
 
Mellan varven smiter jag in på mitt rum och klurar lite vid morgonklappen. Det var längesedan jag hade ett sånt här jättekorsord själv. Jag har ju i flera år gett mamma ett, när vi har haft grötmiddagen. Det blir dock inga långa stunder, eftersom jag har så ont i kroppen just nu. Mina planer på att pussla har inte heller blivit något av just därför.
Idag hade vi planer på att åka iväg till vänner och se hockey, men vi hann ändra oss innan det var dags. Det var - 23 grader kallt här och skönast att stanna hemma. Det var inte bara vi som vägrade trotsa kylan hörde vi sedan. Stuggrannarna hade haft planer på att komma och hälsa på om det inte hade varit så kallt. Ja, de bor inte här på vintern, så det var inte bara att springa över :-) Det kommer fler dagar hoppas jag, då både vädret och orken sammanfaller. 
 
Till jul så slängde jag iväg en IKEA-beställning. Julklapp förstås, men som tur var så kom jag på att jag skulle prova klicka på den mindre bordsstrykbrädan, som jag försökt få tag på så länge. Den gick att beställa!!! Det har jag inte ens tänkt på att kolla tidigare. Ett tips med andra ord. Frakten gick på 49kr, så det var det verkligen värt.
 
 
Och då var paketet ganska så tungt. Två slaktarskärbrädor, en åt Matilda och en åt oss själva ;-), vägde en hel del. 
 
Gläds med härliga Sara Hector idag. Första segern i världscupen kammade hon hem i storslalom, med så mycket vilja, glädje och jävlaranamma. Grattis Sara!
Vi firade med råstekt potatis, bräckt (jul-)skinka och stekt ägg. Mums!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: