Lugn efter storm

Alla dagar blir inte alltid som man tänkt sig. Så har det varit här den senaste veckan och helgen har varit en ren återhämtningshelg, då jag har sovit hur mycket som helst. Omsorg och oro för ens barn och husdjur tar mycket energi. Nu ser jag ljusningen igen. 
 
Idag gläds jag åt den fina blomman som en stuggranne var förbi med igår. Same procedure as last year :-) Jag bara älskar dessa malvor!
 
 
Ett skåp är klart. Fick tag på fler knoppar igår via annons, varav den ena var likadan som en jag hade sen förut, så på detta skåp fick det bli likadana.
 
 
 
Fler magnetburkar blev det på IKEA i onsdags. Och lite annat förstås....
Muggar, skålar, glas, innerkuddar och en sänglampa bland annat. Det är rent roligt att öppna vissa köksskåp numera. Det blev en snabbrensning först, men ännu mera ska bort och resten ordnas till. Ytterligare ett steg mot ordning på torpet :-)
 
Imorgon ser jag fram emot att träffa mina juntakompisar igen efter sommaruppehållet. Eventuellt så blir det att gjuta något. Återstår att se hur vädret är förstås. Surra och planera räcker annars väldigt långt det också.
Det gäller bara att komma ihåg allt det jag har tänkt att jag skulle vilja prova. Några saker har jag kommit så långt att jag har skrivit upp. Det tar sig!
 
Ha det gott alla fina!
 
PS. Fick höra vad sonen kallar mitt lilla kryp-in numera... lekrum! Och det är det ju på sätt och vis :-) Livet leker när jag pysslar! DS
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: