Inspirerad

Tänk vad som går att åstadkomma tillsammans med andra människor. Å inte vilka människor som helst förstås! Jag har haft noll lust och inspiration att gjuta i betong denna sommar. I tisdags hade vi junta-upptakt och gjöt lite hos en av deltagarna. Det väckte min betonglust. Denna gången hade vi två små gästgjutare med oss dessutom.
 
 
Jag känner nu att jag verkligen vill ta mig för att gjuta åtminstone en sväng här hemma också. På Reprisen hittade jag ett fat igår, som jag tror funkar riktigt bra att gjuta på. Eller rättare sagt...under!
 
 
 
Och så har jag lite andra idéer på G också :-)
 
Inspiration har jag även till att städa och rensa i köksskåp och lådor. Inte bara inspiration förresten. Jag har BÖRJAT. Födelsedagspresenter och IKEA-shoppingen gav en skjuts i rätt riktning.
 
 
Riktigt roligt att öppna detta skåp och en befrielse att slippa se repiga, gamla muggar och skålar som gjort sitt. Extra glad är jag över skålarna, som matchade kaffemuggarna som jag fick i present. Ändå var de från olika ställen. Allt är inte nytt om ni tror det, även om det nästan känns så även för mig. Enhetligt, fast ändå olika i färg och form!
 
Att göra sig av med grejer som inte används eller känns tråkiga är balsam för själen. Tippen har besökts, annonser har satts in och på lördag står vi på loppis. Resterande får Röda Korset ta hand om. Det är så härligt att andras behov kan tillfredsställas för en billig penning i stället för att det ska samla damm här hemma och ta plats. Dessutom så är verkligheten sån att alla små "inkomster" för oss gör skillnad i slutändan, så fördelarna är många, för många människor.
 
 
Två blommor har blivit fler :-) Och jag njuter ännu mer ♥
 
 
 
 
 

Kommentera här: