Varma tankar

Just nu har jag lite dåligt med lust och ork. Trots mycket sol och mys. Kroppen vill liksom inte lyda och protesterar när jag promenerar bl.a. Emellanåt så kommer lusten att ta på offerkoftan, men så i nästa stund blir jag alldeles varm i hjärtat av att upptäcka saker som både berör och ger hopp, styrka och glädje. 
De senaste dagarna har jag blivit påmind om att det går att lysa upp tillvaron för någon annan genom att komma ut från affären med några äpplen i en påse :-) Det leendet jag möttes av värmde.
 
 
Och den personen äter inte ens äpplen! Men han förstod och hoppades att det vankades äppelpaj, eftersom inte jag heller klarar att att äta dem som de är.
Pajen serverades i favvoskålar från tiden i Jämtland. Tre eller fyra stycken hänger fortfarande med. Frostviken keramik väcker också många minnen.
 
 
Varje gång jag märker att barnen också anammat att tankar och inställning till det som händer runtomkring oss påverkar vårt eget mående, blir jag extra varm inombords. För mig känns det så oerhört viktigt!
 
Jag och dottern hade dessutom en mysig stund i lördags när jag for och var sällskap medan hon målade köksmöbler. Jag höll mig ganska länge innan jag högg en pensel jag också. Jag bidrog med en stol (grundfärg) i slutänden. På kvällen kom ungdommarna hit och åt grillat. Kycklingen blev så underbart god och med fetaost/vitlök/cremefraiche- röra så blev det magiskt.
 
Presentkortet har kommit! Så himla kul att få nåt sånt i brevlådan för en gångs skull.
 
 
Nu är det inte mycket snö kvar för pumin att rulla runt i (i alla fall om man jämför vad som hänt den senaste veckan.
 
 
Den lilla lurven har dessutom spelat mig och min vän ett spratt i helgen. Vi släppte ut henne på deras balkong - de bor i sutteränghus. När vi hör henne skälla går vi dit och får världens chock - hon är borta! Hon står nere på gården!!! Vi är helt övertygade om att hon hade hoppat över det höga räcket och sedan drygt 2,5 m ner. Vilken chock! Men hon stod på alla fyra benen och så ut att vara OK! När våra gubbar kom hem och vi berättade vad hon hade gjort så skrattade de. Eftersom de hade lämnat garagedörren öppen, så förstod de ju att hon hade gått ner och gått ut via tvättstugan, som också var öppen. Vilken lättnad!!!
Grundlurade :-)
 
 
 
 

Kommentera här: