Varannan damernas

I veckan har jag fyllt på med positiv energi på olika sätt. I tisdags träffades vi med juntan. Vi var på inköpsrunda och hann därför inte pyssla nånting den här gången, men inspiration och idéer fick jag i mängder. Nu vill jag komma till skott och börja förverkliga dem.
I torsdags var jag på turné med en annan likasinnad kompis. Hon hade beställt hembakt bröd av min mamma, så vi passade på att besöka lite favoritaffärer innan det var dags för avsmakning och leverans. Vi gjorde en hel del både roliga och använbara fynd. Garn, tallrikar till kommande våningsfat och hör och häpna... en kupévärmare till kompisens dotter för 80kr! En Calix dessutom. Precis vad hon behövde. Det går verkligen att göra fynd. 
De dagar som jag inte har varit och förlustat mig så har jag och mannen börjat "hösta" i trädgården. Vi valde den sämsta dagen vädermässigt, men det var riktigt skönt ändå. Så underbart att få göra fint på altan och få bort alla "sjuttioelva" trädgårdsmöbler. En sak är då säker att vi har sittplatser för ett helt kompani!
 
 
 
En dag var det också lite "kvarterfix" tillsammans med de närmsta grannarna. Gubbarna fick leka med både traktor och eld :-)
 
 
 
 
Vägunderhåll och riseldning för hela slanten. Det firade de sedan framför hockeymatch på TV hemma hos oss.
 
Avslutar med ytterligare en bild från en må-gott-stund från förra veckan. Där syns ett av höstens roliga loppisfynd. Älskar den enorma kaffepannan som rymmer hela 5 liter. Bucklig, men välputsad. Och kostade bara 40 spänn.
 
 
Trevlig helg därute! Själv ska jag fortsätta att inspireras och gå och lyssna på Mia Skäringer och Kristin Kasperssens föreläsningar på havsbadet i helgen.
 
 

Kommentera här: