Inspiration i massor

Efter en förmiddag i sängen, på grund av en sömnlös värknatt, så fick jag ny energi. Tomat- och chiliplantor fick komma ut i solen och tvätten likaså. Och jag också för den delen ;-)
Tillsammans med mannen gjorde vi i ordning ett experiment som vi läst om någonstans. En myggfångare av en petflaska. Vätskan består av vatten, farinsocker och jäst. Värt att prova, med tanke på att jag är så känslig för myggorna. Och billigt är det dessutom.
 
 
 
Blev erbjuden att köpa en gasoldriven myggdödare för 4500kr, men för oss är den summan inte aktuell, trots att det ska vara ett bra pris. Vi får helt enkelt göra det vi kan med det vi har just nu :-) Och hoppas att vårt miljövänliga bygge lockar många blodsugare. Och så finns det allergitabletter!
 
Hämtade sedan början till mitt framtida växthus. Vänner, som har bytt fönster i höstas, har skänkt några av sina gamla fönster till oss. Jag har ingen aning om när det blir aktuellt att börja bygga, men att ha börjat samla material, gör att jag känner hopp ochh enorm glädje. Det känns verkligt, möjligt och oerhört inspirerande!
 
Tack snälla L&M! Här ska planeras och drömmas och sökas efter fiffiga lösningar, så får vi se om det blir byggstart förhoppningsvis nästa sommar. Jag håller tummarna!
 
Förberedelser för loppisen gick mycket bra att göra ute i solen. Mycket roligare än att städa toaletten, som jag hade planerat. Även om det var välbehövligt med städning, så är jag glad att jag prioriterade utevistelse.
 
 
Gått igenom lådor och prismärkt, så att det ska gå smidigt att bara plocka fram. Jag vet hur stressad jag blir när folk kommer fram och nästan vill gräva i lådorna innan man har klivit ur bilen, så jag väljer att vara förberedd till tänderna. Och njöt under tiden gjorde jag också....
 
Ännu mera inspiration.....
 
 
...min nummerlapp till Vårruset har kommit :-) Inte för att jag ska rusa, men jag kommer att delta. Och det känns stort!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: