Intensiv helg

Började helgen med att fara och hälsa på hos mysvännen en bit norrut :-) Tänk, att det går att träffa människor sent i livet (ja, nu låter det som att jag är lastgammal...) och känna att det klickar på alla plan. Och att även våra gubbar har mycket att prata om, även om det haltar lite med hockeyintresset hos den ena, gör det ju ännu trevligare. Jag är så tacksam för  att du finns, min vän ♥  Hockey blev det även ikväll och visst var det tråkigt att det blev förlust, men jag hade lika trevligt ändå :-)
 
Resten av helgen blev desto intensivare. Jag har haft förmånen att delta i en tvärkulturell kurs via ett studieförbund. Den bjöd på dramaövningar, schlagersång, skrivövningar, rörelse till musik, bild- och målarövningar osv. Så kul att träffa nya människor, som jag inte skulle ha träffat annars. Och att få utmana mig själv och prova nya saker kändes hur bra som helst. Jag stärktes av att upptäcka att jag bryr mig mycket mindre om vad andra ska tycka och tänka om vad jag gör och hur jag gör det, än vad jag gjort tidigare i mitt liv. Det är så oerhört skönt att vara fri från att jämföra, bedöma, utgå från att vissa saker är mer rätt än andra och bara utgå från mig själv  och vara stolt över den jag är :)
 
Några av uppgifterna fångade jag på bild :
 
 
Uppgiften var att tillsammans två och två illustrera ett ord/känsla med hjälp av "skräp" och färg. Vi valde "Lycka", men kom fram till att det även kunde vara "Njutning". Det var spännande att skapa med en person som jag inte träffat förut, men det rullade på av bara farten. Och vilken härlig, lättsam och rolig kvinna jag fick lära känna :-)
Har ni förresten sett att äggkartonger kan se ut som bröst?
 
 
Avslutningsvis fick vi jobba med acryl. Uppgiften var här att blunda och tänka mig själv på en plats där jag njuter och mår gott. Och än en gång så hamnade jag i mitt växthus som inte finns i verkligheten. Än..... Har verkligen inte målat mycket i mina dagar ,trots att jag har acrylfärg hemma och VILL måla mer, och njöt av att få sitta och blanda färger och dutta lite här och lite där. Kanske, kanske att färgerna hemma åker fram snart.....
 
Kroppen och knoppen är trötta efter alla intryck och allt dansande. Det bjuder jag på. Jag vill leva och göra saker som ger mening och utveckling och får ägna mig åt återhämtning ett tag framöver istället. Kanske plocka fram färgerna och måla lite i hemmets lugna vrå...?
 
/ Målarkluddan
 

Kommentera här: