Betongalster

Här kommer exempel på en del av betonggrejerna som tillverkades förra veckan.
 
 
 
Mönstret på plattorna fick jag genom att lägga en gammal, virkad duk/ leksaksbokstäver av nån slags gummi i botten på gamla teflonformar.
 
 
Här vill jag komma på nåt sätt att dölja plaströren (från rosor) snyggt. Får se vad jag kan hitta på...
 
 
På Biltema hittade jag silikonformar med tulpaner och blommor.
 
 
Av Sundae-bägarna från Max blev det värmeljuskoppar.
 
 
 

Idag gjorde jag en egen ställning av najtråd, till mina egenodlade luktärtor, i "hjärtkrukan". Jag vet inte om de kommer att klara sig i den krukan, eftersom de har så långa rötter, men det visar sig. Jag hoppas! Tror att det skulle kunna bli väldigt dekorativt om de får klättra och bilda en grön och förhoppningsvis blommande krona,så småningom.
 
En del hade redan hunnit hämta sina alster, så inte ens jag har sett resultatet av allt skapande. Speciellt nyfiken är jag på hur lampfötterna blev. Det skulle ju vara eget med egentillverkade betonglampfötter och kanske med egentillverkade lampskärmar på. Unikt!
 
Kreativiteten flödar!
 
 
 
 

Kommentera här: