Mellandag nr 1

Lyxade till det lite med en kaffedrink, med en Baileyschoklad-kula (julklapp ;-) ) i och grädde. En lugn hemmakväll, med rester till middag står på agendan. Igår var dottern med pojkvän här och åt trerättersmiddag. Till förrätt gjorde jag krustader med rensteksröra och varmrätten bestod av Grekisk pyttipanna (Ryttiranna hos oss) med vitlöksröra. Till efterrätt blev det polkaglass och salta karameller-glass med noblesse och rullrån. Det var mysigt♥
Jag har varit och spanat lite på eventuella inköp för ett presentkort jag fick i julklapp, men än så länge är allt kvar. Jag tror det kan bli kul att införskaffa något nytt när jag tar bort julen, så jag har inte så bråttom. 
Många fina och användbara saker fick jag (och vi) i julklapp. En del personliga som lite smink, en gullig pryllåda, fina receptböcker med register, biobiljett, extern hårddisk och flera andra jättefina saker. Och så några praktiska saker till hemmet som kommer att göra matlagningen oerhört mycket roligare. En stor gjutjärnsgryta med glaslock och supervassa knivar. Jag har redan lyckats skära mig litegrann...
 
Den nya kransen pryder numera ytterdörren....
 
 
... och den gamla fick bli manschett på utebordet.
 
 
Gravljusen används flitigt denna årstiden och några piffades upp lite extra med servetter och decoupage-lim före jul.
 
 
Det ska jag göra fler gånger. Lite roligare, tycker jag!
 
Inomhus pryder numera en äkta amaryllis "julbordet". En av julaftonsgåvorna.
 
 
Nötterna lär inte gå åt i första taget, men de är vackra och juliga att se på.
 
Nu ska jag koncentrera mig på "På spåret". Vi hörs!
 
 
 
 
 

Kommentera här: