Hårt och mjukt pyssel

Tog en liten paus från ugglevirkningen i eftermiddag och umgicks med fina vänner samtidigt som vi skapade i betong. Som vanligt vet man aldrig om det blir som man hade tänkt sig förrän om några dagar, så tålamodet tränas :-) Supermysigt var det i alla fall. Och regnet kom när vi var klara - med besked dessutom. Ibland ska man ha tur, eller någon som vakar över en kanske.... who knows?
 
Sedan gick jag tillbaka till mina ugglor, som var nästan färdiga. Blivit sådär manisk som jag kan bli när jag gör något kul. Vill bara göra fler i alla möjliga färgkombinationer. Hittade öglor i en massa olika färger som gav inspiration.
 
 
Imorgon behöver jag packa inför resan till södra Sverige. Får nog be någon låsa in virkkrokarna någonstans. Garnnystanen behöver jag "städa" ,så att jag får med mig lite sysselsättning ifall jag blir sysslolös. Kanske t om under själva resan. Inte första gången i så fall.
 
Inte är jag alltid klok som en uggla, men vem bryr sig?

Kommentera här: