Veckan som gått

 
Veckan som gått har varit fylld av gemenskap,varvad med egentid i böckernas värld. Jag har plöjt igenom tre böcker av olika karaktär.
 
 
Tror dock att jag gråtit till alla. Mer eller mindre i alla fall. "Den hemliga dottern" handlar om två familjer - en i USA och en i Indien. Man får följa deras liv parallellt samtidigt som deras handlingar påverkar livet för dem allihopa. Modersskap, kulturskillnader, släktskap och kärlek är huvudingredienserna. Rekommenderar den varmt.
"Robson" är en verklighetsskildring om ett ungt par som blir förälskade och strax efteråt blir Robson sjuk. Cancern som han haft tidigare har spridit sig. Mycket kärlek och sorg där.
"Cocktails för tre" handlar mycket om vänskap, skuld och skam, rädslor och om hur det kan påverka livet. Tre väninnor träffas varje månad på en bar och delar(eller delar inte...) med sig av sina liv. Lättläst och läsvärd tycker jag.
 
I onsdags bjöds det på cafékväll på "Sinnenas". Te, fika, modevisning och musik. Mycket trevligt att dessutom få tillfälle att umgås med vänner som jag inte träffat på länge. Intrycken blev dock för många ganska snabbt, så det blev en kort och mysig tillställning för vår del. Alla fick dessutom en påse med lite av varje i när vi kom dit.
 
 
Torsdagen tillbringade jag med en mycket nära vän i Boden. Många och stora loppisar har de där som kan göra min dag. Dagens inköp blev bl. a den här glasburken.
 
 
 
 
En fika på stan hjälpte också till att göra dagen ännu mer njutningsfylld :-)
 
Och så har vi ju blivit bjudna på bröllop i sommar!
 
 
Det ser jag fram emot jättemycket!. Vi har redan bokat hotell, så att vi säkert ska få plats. Känns lite extra kul att det blir i Storforsen, där vi också bodde när vi gifte oss för ganska precis 10 år sedan. Nu är sviten upptagen, så vi får nöja oss med ett vanligt dubbelrum :-)
 
Efter helgens aktiviteter, med bl a Arcusloppisen igår, så var jag väl inte den alertaste och socialaste människan på jorden när vi i går kväll våldgästade syrran. Sorry syrran.... men " my good" vad färdig jag var!
 
Nu behöver jag luft och ska passa på att gå ut innan jag hinner slänga mig på soffan och såsa till igen.
 
Ha en bra fortsättning på söndagen, vänner!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: